Saturday 14 May 2011

Bercuti Di Melaka

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Apa khabar korang kat luar sana..? Harap sihat2 saja... Maaf la jika saya lama myepikan diri.
maklumlah sibuk dengan urusan harian sampai tak dak masa untuk update blog...(ye ke sibuk atau buat2 sibuk je...hihihi....)


Time saya menulis blog ni, saya tengah bercuti dengan keluarga saya di negeri kelahiran Hang Tuah, negeri yang penuh dengan sejarah iaitu negeri Melaka Bandar Bersejarah.
Ktorg rancang untuk bercuti ni pun sebab family saya datang ambil saya kat sini sebab saya dah habis blajar kat kolej.....so, amik peluang la untuk terus pegi brcuti sbb dah lama tak bercuti 1 family

Kitaorg br sampai sini smlm dan sempat la pegi jalan2 kejap
Kitaorg dah pegi Melaka River Cruise dan dapat la naik bot menyusuri sungai Melaka.
Best tau dapat naik bot tu time malam sebab pemandangan dia cantik dan menarik dengan lampu2 yang berwarna - warni...cantik sangat..
saya dan adik2 pun apa lagi, sakan la tangkap gambar sepanjang dalam bot tu....tp tak dapat la tunjuk kat korang sbb xsempat nak bwk msk kan dalam laptop lagi gambar2 tu..hihi.....
lg 1, kat dalam bot tu ada jugak diberikan serba sedikit penerangan tentang sungai Melaka dan sejarahnya


Lepas tu, hari tu dah lewat malam dan badan2 semua pun dah penat2 sebab berjalan jauh...so, kami pun cari la hotel untuk tiduk pada malam tu dan cari punya cari, akhirnya jumpa la hotel yang sesuai...
so, badan pun dah letih, tggu apa lagi.....tido je la.....zzzzzzzzzzzzzzzzz.....hehehe.....

ok tu cerita semalam, hari ni mcm2 tempat lagi kami plan utk pegi melawat....hehe....best nye....
so, tggu la cerita saya yang seterusnya ye kawan2....bye....

1 comment: