Thursday 25 August 2011

Excident

Assalamuaikum.....dan salam 1 Malaysia



Lagi 7 hari umat Islam nak smbut hari raya Aidilfitri....tapi malang tak berbau....
Hari selasa lepas, saya dan kwn baik saya telah mengalami satu kemalangan kecil....

Waktu tu kami dalam perjalanan pergi ke kelas....waktu tu lebih kurang pukul 8.40pagi....
time tu kwn saya br je datang jemput saya dekat stesen bas dekat rumah saya.....tak sampai 2 minit saya naik mtr, mtr kami telah dipintas oleh sebuah kereta yang hendak membelok ke kiri....DAN telah berlaku la perlanggaran di situ....kejadian itu berlaku terlalu pantas....
Saya tercampak manakala kwn saya telah terseret dengan motornya sekali.....
Orang ramai yang melihat kejadian tu segera menolong kami berdua....

Saya mengalami kecederaan yg tak berapa teruk sgt....cuma luka2 sikit je...tp saya sakit sgt pd bahagian belakang bdn sehingga tak boleh berjalan....saya terpaksa dipimpin ke tepi jalan....
kwn saya pulak agak banyak jgk luka2 sebab dia terseret di atas jalan....tp tak la serius sgt....

Nasib baik la org yang langgar kami tak melarikan diri....dia la yang telah menghantar kami ke hospital yg berdekatan....dan telah membayar duit rawatan kerana dia la yg kena bertanggungjawab terhadap apa yg berlaku pada kami.....waktu tu kami ditemani ayah masing2 di hospital....

Sewaktu di hospital, kami telah dirawat di wad kecemasan......doktor telah menjalankan x-ray terhadap saya sebab saya sakit dibahagian belakang bdn saya....dan doktor telah mendapati ada tulang punggung saya yang telah bengkok....doktor telah menetapkan temujanji saya dengan doktor dalam masa 2 minggu....untuk memastikan keadaan saya ok atau x.....klu masih sakit, doktor mgkin akan menjalankan pembedahan terhadap saya....tapi alhamdullilah, sekarang ni sakit di bahagian punggung saya makin berkurang...

Pada malam tu, ayah saya telah membuat laporan polis mengenai kemalangan itu......


Korang doakan saya cepat sembuh ya....dan tak payah menjalani pembedahan tu.....AMIN

Sekian....





1 comment: